مارک زوکربرگ:فیسبوک تا سال ۲۰۳۰دارای ۵ میلیارد کاربر جهانی خواهد بود - تکفارس 
مارک زوکربرگ:فیسبوک تا سال ۲۰۳۰دارای ۵ میلیارد کاربر جهانی خواهد بود - تکفارس 

مارک زوکربرگ:فیسبوک تا سال ۲۰۳۰دارای ۵ میلیارد کاربر جهانی خواهد بود

مهدی فوقی
۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - 11:00
مارک زوکربرگ:فیسبوک تا سال ۲۰۳۰دارای ۵ میلیارد کاربر جهانی خواهد بود - تکفارس 

مدیر عامل فیسبوک یعنی مارک زوکربرگ ادعا می کند که شبکه اجتماعی فیسبوک تا سال ۲۰۳۰ میلادی دارای ۵ میلیارد کاربر جهانی خواهد بود، حال آمار این شبکه اجتماعی که در سال ۲۰۱۶ بیش از ۱ میلیارد کاربر است بر چه اساس تا سال ۲۰۳۰ به ۵ میلیارد خواهد رسید؟ ؛ جهت خواندن خبر با تکفارس همراه باشید…

شبکه اجتماعی فیسبوک که چند روز پیش تولد ۱۲ سالگی خود را پشت سرگذاشت حال خبر هایی جدید از صحبت های  موسس آن یعنی آقای مارک زوکربرگ باعث تعجب همگان شده است و آنهم صحبت زوکربرگ درباره رسیدن کاربران شبکه اجتماعی فیسبوک در سال ۲۰۳۰ میلادی به ۵ میلیون کاربر خواهد بود.

مارک زوکربرگ در روز ۴ فوریه به مناسبت تولد ۱۲ سالگی شبکه اجتماعی فیسبوک مراسمی در قالب کنفرانس در مراکز این شبکه اجتماعی در دفاتر آن برگزار کرد که در این مراسم یک صحبت جنجالی یعنی داشتن ۵ میبارد کاربر برای فیسبوک تا سال ۲۰۳۰ باعث شد تا همگان شوک شوند باید گفت همین حالا نیز تعداد کاربران این شبکه اجتماعی از تعداد کل جمعیت چین نیز فراتر رفته است و مشترکان فعال و جهانی زیادی را در خود جای داده است.

شاید برای شما جالب باشد که همین حالا فیسبوک حدود ۱.۵ میلیون کاربر دارد و اگر بخواهد به ۵ میلیون کاربر در سال ۲۰۳۰ میلادی برسد باید با رشد ۳.۵ میلیون کاربره مواجه شود که با رشد جمعیت با سرعت متوسط این امر امکان پذیر است اما به دلیل محدودیت هایی این شبکه اجتماعی در همه نقاط قابل دسترسی نیست و با این رشد فقط افردای که از اینترنت و لوازم بروز را دارند می‌توانند وارد این شبکه اجتماعی شوند ولی باید گفت با این اوضاع رشد این شبکه تا سال ۲۰۳۰ حدود ۲.۵ میلیارد کاربر خواهد بود اما عقیده جالب مارک زوکربرگ شاید بتواند نتیجه را عوض کند به طوری که این شبکه در سال ۲۰۳۰ دارای ۵ میلیارد کاربر فعال جهانی باشد.

مارک زوکربرگ در شرح عقیده خود می‌گوید:“ما می خواهیم اتصال و ارتباط همه ی افراد را محقق سازیم، ما قصد همکاری با دولت ها و شرکت های مختلف را در سراسر جهان داریم. از طریق این مشارکت ها، عمدتا در قالب ابتکار Internet.org فیس بوک به دنبال استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین خورشیدی، در میان وسایل دیگر، برای اتصال به اینترنت روستایی است”.

البته بعضی از گروه ها و رقبای فیسبوک  مانند شرکت گوگل که بر روی این پروژه مدت زیادی در حال کار کردن است، بر این اعتقادند که شبکه آینده گرای Internet.org صرفا به دلیل افزایش کاربران شبکه اجتماعی فیسبوک است و دلیل دیگری ندارد اما مارک زوکربرگ می‌گوید این شبکه Internet.org برای اینترنت رسانی به شهر ها و روستاهای ۲۵ کشوری است که در آنها اینترنت نیست و یا دسترسی به اینترنت دشوار است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید