پلیس توکیو و ایده جدید شناسایی مجرمان با تصاویر سه بعدی - تکفارس 
پلیس توکیو و ایده جدید شناسایی مجرمان با تصاویر سه بعدی - تکفارس 

پلیس توکیو و ایده جدید شناسایی مجرمان با تصاویر سه بعدی

محمدرضا قدمگاهی
۷ بهمن ۱۳۹۴ - 22:16
پلیس توکیو و ایده جدید شناسایی مجرمان با تصاویر سه بعدی - تکفارس 

ما همیشه شاهد درگیری بین مجرمان و تکنولوژی پلیس هستیم که هر روز بیشتر نیز می‌شود. این دعواها و درگیری های جالب از سال های دهه ۱۸۴۰ شروع شد. زمانی که ماموران و داروغه های آن زمان برای شناسایی راحت تر مجرمان توسط مردم عادی، تصاویر آنها را با کمک نقاشان طراحی کرده و به دیوار می‌چسباندند. حال روز به روز گذشته و دیگر نقاشی ها و تصاویر دو بعدی کاربرد چندانی ندارند و پلیس توکیو و کشور ژاپن تصمیم به بهره برداری از تصاویر سه بعدی مجرمان گرفته است.

طبق بیانیه ای که از آپریل امسال (۲۰۱۶) اعلام شده، تمامی ایستگاه های پلیس توکیو موظف به تهیه یک دستگاه دوربین سه بعدی بوده و باید از سه جهت مختلف از یک مجرم، یک تصویر سه بعدی واضح تهیه کنند و این تصاویر جای عکس های قدیمی دو بعدی را بگیرند.

این تصاویر سه بعدی باید توسط پایگاه پلیس مذکوذ در پایگاه اطلاعات کشور قرار گرفته و بایگانی شوند. همچنین اگر تصویر سه بعدی از مجرم در دسترس نبود، این پایگاه ها موظف خواهند بود تا با دوربین های CCTV که از مجرم تصویربرداری کرده است، تصاویر سه بعدی از چهره مجرم ساخته و آن را در پایگاه داده خود ذخیره کنند. با کمک این تصاویر، پلیس می‌تواند اشتباهات خود را کم کند و اگر فردی مشابه به مجرم باشد به اشتباه دستگیر نشود.

2016-01-27-image

طبق گزارش یک روزنامه نگار ژاپنی، پلیس با انجام این کار می‌خواهد دقت و ظرافت خود را در شناسایی مجرمان نشان دهد. با اینکه پایین ترین سطح جرم در جهان مربوط به زاپن است ولی این کشور همیشه در صنایع پلیسی و حفاظتی خود پیشگام بوده و سعی در ارائه آخرین و کمک کننده ترین ابزار دستگیری مجرمان و زندانی کردن آنها دارد. این اداره پلیس می تواند الگوی خوبی برای دیگر ادارات پلیس شود.

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید