درآمدزایی ۳۰ میلیارد دلاری گوگل از آندروید - تکفارس 
درآمدزایی ۳۰ میلیارد دلاری گوگل از آندروید - تکفارس 

درآمدزایی ۳۰ میلیارد دلاری گوگل از آندروید

محمدرضا قدمگاهی
۲ بهمن ۱۳۹۴ - 19:12
درآمدزایی ۳۰ میلیارد دلاری گوگل از آندروید - تکفارس 

همه ما می‌دانیم که گوگل مسال در آمار و تعداد دانلودی برنامه هایش غوغایی به پا کرده و آندروید را به محبوب ترین سیستم عامل در سال گذشته کرد. این افتخار بر طبق اسناد محرمانه Oracle تنها ۳۱ میلیارد دلار سود خالص داشته است که ۲۲ میلیارد آن مربوط به آندروید می‌باشد.

طبق این اطلاعات بدست آمده، که بسیار فوق سری نیز می‌باشند، گوگل توانسته سود زیادی از آندروید بدست آورد اما هنوز که هنوزه به پای اپل نرسیده و رسیدنش نیز دور از انتظار است.

طبق نقل و قول های خود شرکت گوگل، آندروید منبع درآمد بسیار خوب و غنی برای گوگل بوده و یکی از قطب های درآمد زا گوگل به شمار می‌رود. سود هایی که آندروید با خود به گوگل آورده رقمی سرسام آور دارد که هنوز محرمانه مانده اما سود ناشی از خرید های درون برنامه ای آندروید حدود ۲۲ میلیون دلار بوده است.

این اطلاعات استخراج شده از جلسه محرمانه شعبه کالیفرنیا گوگل است. با اینکه بعد از این جلسه رکورد های ضبط شده به کلی پاک شدند ولی از دست خلافکاران اطلاعاتی دور نمانده و لو رفته است.

البته باید این را توجه داشته باشید که گوگل در سال ۲۰۱۰ بدون اجازه اوراکل از Java API استفاده نموده و حالا بسیاری از این مبالغ هنگفت را به شرکت سازنده جاوا یعنی Oracle بدهکار است. حال اوراکل ادعای طلبکاری کرده و گوگل نیز موظف است، بخشی از درآمد سرانه سالانه خود را به اوراکل تقدیم کند.

با تکیه بر اسناد لو رفته به دست بلومبرگ

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.