نقد و بررسی تبلت آیپد پرو ۲ - تکفارس 
نقد و بررسی تبلت آیپد پرو ۲ - تکفارس 

نقد و بررسی تبلت آیپد پرو ۲

رهام بوربور
۲۹ آبان ۱۳۹۴ - 18:49
نقد و بررسی تبلت آیپد پرو ۲ - تکفارس 

در دنیای تبلت ها، تبلت آیپد هنوز از مقام بالایی برخوردار است و به جرئت می توان گفت که بازار تبلت ها را در دستان خود گرفته است و آنقدر استوار است که هیچ تبلتی جلوی راهش را نخواهد گرفت مگر خود آیپد! خب حال ما قصد داریم تا بزرگترین تبلت اپل یعنی آیپد پرو را که به تازگی راهی بازار شده را برای شما نقد کنیم. این تبلت نسبت به نسل پیشین خود علاوه بر اینکه از صفحه نمایش بزرگ تری بهره می برد بلکه از یک سخت افزار قدتمند نیز بهره می برد. سیستم عامل این تبلت ios 9 است، بنابراین با یک تبلت بسیار کار آمد روبرو خواهیم بود.

محتویات جعبه این تبلت عبارت اند از :

  • آیپد پرو
    کابل نوری
    شارژر دیواری
    دفترچه راهنما
    عکس برگردان اپل

apple_ipad_pro_hero_image

طراحی

زمانیکه شما این تبلت را در دستان خود می گیرید تنها واژه ای که به ذهنتان رجوع می کند این است که وای خدای من این خیلی بزرگه! همچنین خیلی از شما نیز با خود خواهید گفت که آیا این یک تبلت است؟! خب یکی از دلایلی که این سوال به ذهن شما خطور می کند این است که صفحه نمایش این تبلت ۷۸ درصد بدنه را به خود اختصاص داده است.

خب حال که حرف از اندازه صفحه نمایش آیپد پرو شد باید بگویم که صفحه نمایش این تبلت از تبلت های Samsung Galaxy NotePRO 12.2 و Microsoft Surface Pro 4 نیز بزرگتر است. ناگفته نماند که قطر این تبلت چیزی معادل ۶.۹ میلی متر که برای تبلتی با این صفحه نمایش واقعا فوق العاده است و جنس بدنه این تبلت نیز آلومینیوم است. آیپد پرو برخلاف ظاهر فریبدهنده اش از وزن کمی بهره می برد، وزن آن چیزی معادل ۷۱۲ گرم که برای یک تبلت با این جسته باور نکردنی است. زمانیکه برای اولین بار این تبلت را در دست خود می گیرید شاید زیاد احساس راحتی نکنید اما بعد از مدتی یک آرامش مبهمی درون شما را فرا خواهد گرفت زیرا که بعد از مدت زمانی تازه به ویژگی های این تبلت پی خواهید برد. این تبلت شباهت بسیاری با آیپدر ایر ۲ دارد بنابراین با این تبلت احساس غریبی به شما دست نخواهد داد، منظور ما از شباهت به این معناست که این تبلت همانند تبلت آیپد ایر ۲ از یک کلید پاور و یک جا هدست ۳.۵ میلی متری نیز بهره می برد. اما لازم به ذکر که این تبلت دو تغییر نیز پیدا کرده است، اول اینکه اینبار ۲ اسپیکر در بالا و ۲ اسپیکر در پایین این تبلت تعبیه شده است. تغییر دیگری نیز وجود پین اتصال هوشمند می باشد که به شما این امکان را می دهد تا کیبورد هوشمند را به آیپد پرو خود وصل کنید. سازندگان در این تبلت حسگر اثر انگشت را نیز فراموش نکرده اند و در آیپدر پرو نیز کاربر برای ورود به محیط کاربری تبلت می بایستی از حسگر اثر انگشت آن استفاده کند.

apple-ipad-pro-launched

صفحه نمایش

خب حال بالاخره فقط این فرا رسید تا شما را با صفحه نمایش این تبلت بیشتر آشنا کنیم. خب باید بگویم که این تبلت از یک صفحه نمایش ۱۲.۹ اینچی با رزولوشن ۲۰۴۸ x 2732 پیکسل بهره می برد. حال جالب است بدانید که حتی اپل نیز از این تبلت به عنوان پیشرفته ترین تبلت یاد می کند. همانطور که ذکر کردیم صفحه نمایش این تبلت ۷۸ درصد بدنه را به خود اختصاص داده است. یکی از مزایا صفحه نمایش این تبلت این است که شما به راحتی می توانید کنترل آن را در دست خود بگیرید و همه چیز نیز کاملا خوانا دیده می شود.
سخت افزار

این تبلت از چیپست Apple A9X بهره می برد که سومین نسل ۶۴ بیتی چیپست این کمپانی به شمار می رود و ۱.۸ برابر از چیپست A8X سریع تر است بنابراین زمانیکه به منو می روید در کسری از ثانیه برنامه ها رفرش خواهند شد. این تبلت از حافظه رم ۴ گیگابایتی بهره می برد بنابراین گیمر ها نیز به راحتی می توانند سنگینترین بازی های ممکن را بر روی این تبلت اجرا کنند زیرا که این تبلت غولی بی در و پیکر است و عناوینی چون HALF LIFE نیز نمی توانند جلوی قدرت آن دوام بی آورند.

دوربین

آیپد پرو از یک دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ثانویه ۱.۲ مگاپیکسلی بهره می برد، بنابراین شما می توانید با این تبلت به خوبی عکسبرداری نیز بکنید و دوربین این تبلت از کیفیت فیلمبرداری ۴K نیز بهره می برد بنابراین شما قادر هستید تا بهترین لحظات زندگی خود را با بالاترین کیفیت ممکن یعنی ۴K ثبت کنید. لازم به ذکر که کیفیت تصاویر این تبلت در حدقابل قبولی قرار دارد.

باتری

برای این تبلت باتری با ظرفیت ۱۰,۳۰۷ در نظر گرفته شده است بنابراین هیچگاه احساس کمبود باتری نخواهید کرد زیرا که این باتری در صورت استفاده عادی چیزی حدود ۱ روز کامل کار می کند. البته طبق تستی که انجام داده شده است این تبلت عمر باتری معادل ۸ ساعت و ۸ دقیقه دارد و چیزی حدود ۲۹۷ دقیقه نیز طول می کشد تا باتری این تبلت شارژ شود پس به شما توصیه می کنم تا موقع خواب این تبلت را به شارژ بزنید.

نتیجه گیری : در کل اگر به دنبال یک تبلت چالش بر انگیز هستید به شما پیشنهاد می کنم که تبلت آیپد پرو را از دست ندهید زیرا که از امکانات فوق العاده ای بهره می برد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.