بزرگ ترین سازه سقف متحرک در جهان - تکفارس 
بزرگ ترین سازه سقف متحرک در جهان - تکفارس 

بزرگ ترین سازه سقف متحرک در جهان

Lightning
۳۰ دی ۱۳۹۱ - 22:00
بزرگ ترین سازه سقف متحرک در جهان - تکفارس 

بزرگ ترین سازه سقف متحرک در جهان

مجموعه ورزشی سنگاپور یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی این کشور بود که به دلیل بحران اقتصادی در سال ۲۰۱۱/۱۳۹۰ متوقف شد ؛ اما فعالیت عمرانی در آن دوباره از سر گرفته شده و قرار است در سال ۲۰۱۴/۱۳۹۳ افتتاح شود . در قلب این پروژه ، استادیوم ملی ۵۵ هزار نفری سنگاپور واقع شده که وقتی افتتاح شود ، رکورد بزرگ ترین سازه سقف متحرک با شعاع ۳۱۰ متر را از آن خود خواهد کرد .

singapore_national_stadium-9

singapore_national_stadium-6

این سقف گنبدی که مساحت آن به ۲۰ هزار مترمربع بالغ می شود ، از فولاد بسیار نازک ساخته می شود که وزن سازه را به ۱۰۰ کیلوگرم به ازای هر متر مربع خواهد رساند و بدین ترتیب ، کل سازه اندی بیش از ۸۰۵۷ تن وزن خواهد داشت که برای چنین ابعاد عظیمی واقعا وزن کمی است ! پوشش سقف همچنین با هزاران نمایشگرهای LED پوشیده خواهد شد تا شبانگاه به عنوان بزرگترین نمایشگر جهان ، تصاویر را در ابعاد عظیم برای تماشگران نمایش دهد .

singapore_national_stadium-3

1

البته مهم ترین وظیفه این سازه گنبدی ، ایجاد سایه در طول روز و ذخیره انرژی خورشیدی برای مصارف شبانگاهی است که به کمک سلولهای خورشیدی نصب شده در خارج آن ایجاد می شود . علاوه بر آن ، یک سیستم تهویه مطبوع عظیم هم هوای خنک و بدون رطوبت را به تک تک صندلی های استادیوم منتقل خواهد کر .

singapore_national_stadium

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.