طراحی لباس جدید فضانوردان ( داستان اسباب بازی ناسا ) - تکفارس 
طراحی لباس جدید فضانوردان ( داستان اسباب بازی ناسا ) - تکفارس 

طراحی لباس جدید فضانوردان ( داستان اسباب بازی ناسا )

Lightning
۲۸ دی ۱۳۹۱ - 19:22
طراحی لباس جدید فضانوردان ( داستان اسباب بازی ناسا ) - تکفارس 

طراحی لباس جدید فضانوردان ( داستان اسباب بازی ناسا )

بازلایت یر تکاور فضایی انیمیشن های محبوب (داستان اسباب بازی ) را یادتان می آید همام اسباب بازی بامزه ای که توانایی های عجیبی داشت و یک لباس فضایی فانتزی بر تن داشت که هیچ شباهتی به لباس های فضایی رایج نداشت ؟ حالا معلوم شده لباس او به این دلیل شبیه لباس های رایج نبوده که بسیار جلو تر از زمان خودش طراحی شده بود . اما  بعد از گذشت چند سال گویا توانایی های این تکاور فضایی و لباسش چشم متخصصان ناسا را گرفته است به همین دلیل آنها لباس فضایی جدیدی طراحی کردن که کپی برابر اصل لباس باز در << داستان اسباب بازی >> است . طراحی این لباس جدید که   Z-1 نام دارد به تازگی تمام شده و مراحل تستش را هم پشت سر گذاشته است . این اولین رو نمای از لباس نسل جدیدی است که بعد از حدود دو دهه انجام شده است . مهم ترین ویژگی لباس جدید هم استفاده راحت و آسان آن برای فضانوردان عنوان شده است که ابدا مثل لباس های قبلی دست و پاکیزه نیست .

weryhyhju

گویا طراح این لباس هم علاقه خاصی به باز داشته و از رنگهای سبز و سفید و حتی طرح نمیکره شیشه ای جلوی صورت لباس باز برای طراحی لباس جدید ناسا استفاده کرده است .طراحی جالب این لباس در پا ، مچ ، ران ، کمر و باسن آزادی عمل مناسبی به فضانوردان برای انجام حرکات طبیعی می دهد ؛ یعنی بدون اینکه شبیه آدم آهنی به نظر برسند می توانند حرکات روزمره مردم عادی داشته باشند.

ssssssssssdweq

لباسZ-1 اولین نمونه از مجموعه لباسهای فضانوردی توسعه یافته در پروژه  AES  برای طراحی << لباس سازگار با خلا>> است. طراحی و آزمایش این لباس به همراه سیستم پشتیبان حیات قابل حمل تا سال ۱۳۹۴ / ۲۰۱۵ تکمیل در سفر های فضایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت . اما این لباس هنوز ایرادهایی دارد ؛ از جمله اینکه کمی سنگین است . لباس های فعلی حدود ۴۵ کیلو گرم وزن دارند اما این لباس حدود ۷۲ کیلوگرم است که در سفر های طولانی مانند سفر ۱۰۰۰ روزه به مریخ دردسرساز خواهد شد ؛ چون در حقیقت چالش اصلی در طراحی آن محافظت از فضانوردان در محیطی مثل مریخ خواهد بود.

eqweqasd

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید